Jak NEvybírat dodavatele jazykových kurzů pro své zaměstnance
Ve většině výběrových řízení napříč různými obory je kritériem číslo 1 cena. Nejlevnější nabídka často zvítězí bez ohledu na kvalitu služby. V oblasti vzdělávání máme stejnou zkušenost i přesto, že právě zde hraje kvalita rozhodující roli. Proč se při výběru jazykovky nerozhodovat pouze podle nejnižší ceny se pokusíme vysvětlit v našem článku.
Na firemní jazykové vzdělávání v Česku se nekladou velké nároky. Stačí, když kurzy běží, jsou levné, nikdo si nestěžuje. Zauvažujme ale společně, jaké jsou reálné náklady na uskutečnění efektivního firemního jazykového kurzu, kde se mají zaměstnanci něco naučit.
Klienti, zcela pochopitelně, vždy kladou velký důraz na požadavek profesionálního lektora. Jaký je profil takového odborníka? Dobrý lektor je z 99 % vysokoškolsky vzdělaný, s delší praxí ve výuce jazyka. Čeští lektoři za sebou mají studijní nebo pracovní pobyt v zahraničí, rodilí mluvčí absolvovali odborné, finančně náročné studium „Jak učit svou mateřštinu jako cizí jazyk.“
Převážná většina lektorů pracuje na živnostenský list. Ke své práci potřebují učebnice, knihovnu s dalšími zdroji, počítač, telefon. Většinou učí klienty přímo ve firmách, kam za nimi dojíždí. Cena za lekci tak neodráží pouze dobu, kterou lektor reálně věnuje výuce studentů, ale také čas na cestách a přípravu lekcí na míru podle potřeb klientů. Všechny tyto aspekty jsou určující pro cenu, kterou požaduje lektor za svůj čas a nasazení.
Klienti dále kladou vysoké nároky na úroveň jazykové školy, kterou si najímají. Dobrá jazyková škola poskytuje firmě služby, jako je testování studentů, osobní pohovory, sledování docházky a pokroku, organizuje testování, ruší a přesouvá kurzy podle potřeb zúčastněných, vydává certifikáty, vyhodnocuje feedbacky. Kvalitní jazykovka také zajišťuje lektorům zázemí, učebnice, další vzdělávání formou seminářů a metodické poradenství.
To vše je potřeba zohlednit v nákladech na organizaci jazykového kurzu pro firmu.
Pokud se ceny jednotlivých jazykovek liší řádově v desetikorunách, zjistíte, že rozdíl v nákladech za měsíc je částka pro firmu zpravidla zanedbatelná. Organizujete-li 10 kurzů, je to 40 lekcí za měsíc – pokud je kurz dražší například o 20 Kč, dělá celkový rozdíl 800 Kč měsíčně.
Náklady jsou v podnikání zásadním faktorem. Tržby ale také a jazykové vzdělání zaměstnanců je pro většinu firem podmínkou zvyšování rentability businessu. Je tedy třeba položit si otázku, jaká míra úspory stojí za výběr té nejlevnější jazykovky a jejích služeb.
15. 08. 2016 17:27:11
Nejnovější články
Tandem jako posilovna jazyků
Léto je za rohem, což znamená: nejvyšší čas vyladit (nejen) svou jazykovou formu!
Architektonická angličtina s Calvinem
I architekti musí jít s dobou aneb architektonická angličtina v akci.
Úspěchy AI semináře od Tandemu
Tandemovský AI seminář slaví další úspěchy a efektivně rozšiřuje výukové obzory stále více učitelům angličtiny z českých ZŠ i SŠ. A co konkrétně účastníkům přinesl?