Slyšeli jste někdy o formativním hodnocení?
Pro většinu z nás je to nový pojem. Jedná se o individuální hodnocení každého studenta, jak on sám se zlepšuje, jak on sám za sebe se blíží stanovenému cíli. Neklade se důraz na oznámkování a porovnávání celé skupiny, ale na progres a úspěch každého zvlášť.
Tento způsob podle dosavadních poznatků vede ke zvýšení motivace studujících, ke zvýšení zodpovědnosti sama za sebe, k sebehodnocení. Experimentálně se začíná zavádět na českých školách. A fungovalo by toto hodnocení také ve firemních jazykových kurzech?
Kroky potřebné ke správnému nastavení:
- Stanovení cíle lekce, po závěrečném shrnutí si musím zodpovědět otázku "Co opravdu praktického jsem se naučil?"
- Stanovení krátkodobého osobního cíle, např. na 2 měsíce, opět se sám ohodnotím "Tomu rozumím, tomu nerozumím, v těchto situacích se již domluvím, zkonzultuji se spolužáky, s lektorem.."
Více o formativním hodnocení se dozvíte na: https://www.venturesbooks.cz/tipy-do-vyuky/formativni-hodnoceni-aneb-ucim-se-pro-sebe
24. 01. 2018 15:34:06
Nejnovější články
Tandem jako posilovna jazyků
Léto je za rohem, což znamená: nejvyšší čas vyladit (nejen) svou jazykovou formu!
Architektonická angličtina s Calvinem
I architekti musí jít s dobou aneb architektonická angličtina v akci.
Úspěchy AI semináře od Tandemu
Tandemovský AI seminář slaví další úspěchy a efektivně rozšiřuje výukové obzory stále více učitelům angličtiny z českých ZŠ i SŠ. A co konkrétně účastníkům přinesl?